Khamis, 26 Mei 2011

mendapat saya dari si Tua

penat,bosan,,meluat dengan persekitaran,,semua ada,tapi tu aku anggap xdak papa,,benda standard,setiap hari memang macam tu,,

dalam kebosanan yang teramat sangat,,singgah si tua,untuk minum petang,,sempat dia melemparkan senyuman dalam kepenatan yang masih tampak diwajahnya,,munkin baru pulang dari kerja aku rasa..

lantas aku membalas senyuman tersebut lalu,,mendapatkan sebuah kerusi untuk menemani beliau petang itu..kami berborak pelbagai hal,,xlepas semua yang bermain di kotak pikiranku habis aku tanyakan,,semua hal aku nak tau aku tanya,,,

dan pelbagai jawapan muncul dari bibir dia,,semua tu memuaskan hati aku,,apabila dia menjawap hampir semua soalan aku,,seronok aku berbual dengan dia,,dia seorang yang merantau pada zaman muda,,pernah menetap di germany,russia,australia,hong kong,china,dan seluruh asia tenggara dia dah pergi,,

banyak benda di ceritakan untuk aku berimaginasi,,,seronok rasanya,,dia meyuruhku untuk meyimpan duit,,bagi pergi untuk melihat negeri orang..katanya jika germany menghentikan segala pembanggunan selama 100 tahun,,malaysia belom tentu dapat mengejar,,,huiishhh agak2 maju sampai macam manakah mereka ni..

diakhir perbualan aku MENDAPAT jawapan yang memang makan dalam bagi aku,,iman umpama gigi,,bila ada kita tak jaga,,bila dah patah baru kita sedar akan kekosongan yang ada,,dan dia xkan muncul lagi...bagi aku makna dia besar,,kena paham elok2

2 ulasan: