Rabu, 31 Ogos 2011

mencemari aidilfitri dengan kekejaman

salam aldilfitri kepada semua,,aku nak kongsi dengan korang pengalaman aku,masa dekat kampung,,sedih,marah semua tu bercampur,,so jadilah ia sedarah,,hurmmm

masa seronok ronok beronok ronok beraya,ada la mamat ni bawak kereta myvi ala2 passo,,disebabkan dia mengcontrol macho masa beraya,,dia telah terlanggar seekor kucing,,

melompat lompat kucing tu,,darah mula membasahi jalan,,dalam dua tiga minit kucing tu rebah,,akibat kecederaan parah di kepala,,meliut2 badan kucing tu,,

dalam saat kucing tu hendak dicabut nyawa dia,,aku sebagai seorang manusia yang berhati perut,,dapat merasakan kesakitan yang encik kucing alami,,begetar tubuh kucing tu,,YA ALLAH...sakit,,sakit,,sakit itu saja yang ada dalam hati aku masa tu,,

kucing tu mula dikerumuni oleh bangsa2 manusia,,paling ramai dari golongan kanak2,,ada yang merakam setiap detik menyayat hati ni..ada yang duduk sebelah cakap eeeeeeewww kesiannya dekat dia,,

aku ingat mamat yang langgar kucing ni nak rasa bersalah,,dengan selamba dia cakap,,la menatang ni lambat sangat nak mampos,,tunggu sat,,dengan selamba dia reverse kereta balik dan terus langgar kucing tu buat kali kedua,,

aku tergamam,,bisu,kelu,,ada jugak manusia macam mamat ni,,ni cerita sebenar,,aku xtipu,,aku harap mamat tu diberi hidayah supaya dia menginsafi setiap apa yang dia telah buat...AMIN


3 ulasan:

  1. Wey nak tanya part nih

    aku ingat mamat yang langgar kucing ni nak rasa bersalah,,dengan selamba dia cakap,,la menatang ni lambat sangat nak mampos,,tunggu sat,,dengan selamba dia reverse kereta balik dan terus langgar kucing tu buat kali kedua,,

    Hat ni betoi ka???? Awat mcm haram sangat laki tu -___- bodo kot aku penah tengok jugak weh :( sedih h\mm

    BalasPadam
  2. Kalau pikiaq secara positif, aku rasa ada baik dia buat lagu tuh. Sebab menyeksa namanya kalau biaq dia mati pelan-pelan. Bunuh jangan bagi dia terseksa lama-lama.

    tapi kalau cara percakapan dan niat dia tuh aku tatau la. Selamat Hari Raya!

    BalasPadam
  3. susah nak cakap,,sebab aku xsanggup nak tengok sang kecil tu menggelupur sebab munkin terlalu sakit..yea dia langgar kali kedua,,,itu lah manusia,,inilah manusia,,baru kita sedarkan macam mana kita,,sekarang kita boleh la paham..

    BalasPadam