Sabtu, 16 April 2011

SAYA MISKIN TAPI SAYA TIDAK BODOH


tajuk dia khas untuk hari ini 16 haribulan,,,saya miskin tapi saya tidak bodoh,,ini saja dapat aku tulis,,jangan fikir orang miskin macam saya mudah untuk dimainkan,,saya belajar,saya memahami,,

bukan senang nak bohong saya,,sudah 23 tahun saya berpijak di bumi tuhan,,saya sudah tau yang mana kaca yang mana permata,,saya dah muak dengan cakap2 kosong kamu,,meluat,jijik,,menyampah,,

banyak benda saya belajar di jalanan,,,meniti masa,setiap detik waktu melihat dari panca indera diberikan,,selok belok dunia,,ahhh pedih,,banyak liku,ranjau di sekeliling,,tapi semua tu adalah ilmu baru untuk saya lihat kedepan,,

bukan lagi dengar cakap2 kosong,,bukan lagi dengar jerit pekik yang tidak kemana,,seperti mati di jalanan,,mati tanpa khabar berita,,ahhh sudah aku sudah muak,,

kehidupan perlu diteruskan,,tapi munkin dengan cara berbeda,,tak lagi macam yang sudah sudah,,,aku harap besok jadi penentu,,,penentu bagi perjalanan hidup,langkah kaki ini,,kemana hendak kubawa impian aku yang setinggi gunung,,terasa ingin aku campangkan saja,,terlalu berat,terlalu besar buat tubuh kerdil ini..

harapan aku setinggi mentari yang bakal muncul di ufuk timur,,melihat satu perubahan di mata aku,,melihat satu benda baru pada diri sendiri,,satu perubahan,,satu harapan,,munkin bakal tercapai,,munkin tersungkur di liku perjalan,,doa aku mengiringi harapan besar ini,,

memang berat menerima perubahan,,ia benda baru,benda yang tidak lagi menentukan hasil terlalu baru untuk ditanya dengan bermacam soalan yang muncul dibenak ku,,tapi itu satu benda yang menarik,,benda baru yang        bakal menentukan masa depan aku sendiri,,tidak lagi dikonkong oleh jerit pekik,,tiada lagi harapan palsu,,

sedih melihat diri ini,,di perkotak katikkan,,di buli,,di jajah akal fikiran,,mana diri aku sebelum ni,,mana mata aku,,mana akal aku,,aku harap perubahan akan menbantu aku dalam menjalani hidup dengan lebih baik,,lebih tenteram,,semoga perubahan pada diri aku akan tercapai,,

4 ulasan:

  1. huh .ssh la jenis mcm kita ni .ingat kita ni bodo ke nk main2 ?aku pon geram gak .sll gak kene kt aku .

    BalasPadam
  2. kena tindas tanpa sedar lagi sakit dari sedar wey

    BalasPadam
  3. sma la.. even bru 20 thun tpi dh sakit trkena mcm tu.. pling sakit klau yg wt tu org yg pling rpat ngn kita.. :'(

    jemput singgah ANASAURUS :)

    BalasPadam
  4. bila mata telinga mulut kena tutup diri dipijak pijak pon masih terasa seronok

    BalasPadam