Ahad, 17 April 2011

BERKERJA MASA SEKOLAH PATUT ATAU TIDAK???


Aku hari nak menjadi pembangkang dalam tajuk ni,,sebab aku tak suka pasal benda2 macam ni,,banyak masalah sangat,,ilmu di sekolah dilupakan macam tu saja sebab seronok dapat sehari rm20 hingga rm30 ringgit..

haishhh,,,,sebab apa anak muda sekarang ni mudah sangat ni,,oiii sedar sikit hidup makin lama makin susah adik oi..bila umur masih muda,dapat sehari rm20 hingga rm30 itu cukup besar,,boleh ada duit sendiri dalam poket tu semua memang menjadi satu benda yang puas dalam diri,,tapi itu sampai bila,,nak sangat ke keja dengan orang,sampai mati???xda minat nak jadi orang yang lebih berjaya???

ya munkin ada yang akan cakap datuk aku dulu,,xsekolah pon ada skyline kat rumah...okey kalau macam tu teruskan la mengikut idola awak,,,,

aku kat sini menyampah sebab,tengok budak2 keja balik dua tiga pagi pastu malas nak p sekolah,,bila kena buang timbul kesedaran sikit,,pastu dua tiga bulan masuk sekolah balik ulang tabiat yang sama apa cer ni???

mak bapak,,macam menghalalkan saja??bagus adik cari duit nak tak mahu menyusahkan mak bapak,,tapi kena pada cara la adik oii,,,tujuan matlamat utama adik sekarang adalah ilmu bukan duit lagi,,

haishhhh,,,aku harap sedar la lepas ni,,ilmu dulu baru duit,,buat satu2 kalau tak mampu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan